MerXu – nawiązanie relacji biznesowych i negocjacje

25/01/2021
negocjacje na platformie merxu

MerXu to coś więcej niż typowa platforma zakupowa. Została stworzona z myślą o klientach biznesowych i dlatego zapewnia szereg udogodnień przydatnych w zakupach i komunikacji B2B. Daje sprzedawcy możliwości oferowania swojego produktu w różnych cenach, a kupującemu gwarantuje narzędzia przydatne w wyborze najlepszej oferty. Obydwie strony zawsze mogą negocjować warunki transakcji.

Ustalanie przedziałów cenowych i cena ukryta – wstęp do negocjacji

Platformy zakupowe pozwalają na ustalenie konkretnej ceny dla produktu. Kupujący może się na jej podstawie zdecydować na zakup lub nie. MerXu już przy wystawianiu oferty przez sprzedawcę umożliwia więcej opcji. Przy wprowadzaniu swojego asortymentu na platformę, sprzedawca ma możliwość ustalenia tzw. przedziałów cenowych. Co to oznacza? Każdy produkt może otrzymać kilka cen, w zależności od ilości sztuk kupionych przez nabywcę. Dla pojedynczego zakupu cena może być wyższa i dalej obniżać się w zależności od wolumenu zakupionych sztuk. Sprzedawca samodzielnie ustala nie tylko cenę, lecz także liczbę sztuk dla każdego przedziału, w którym ta cena jest dla niego opłacalna.
MerXu daje również możliwość wystawienia danego produktu z ukrytą ceną. Sprzedający nie ustala konkretnej ceny dla swojej oferty z góry, lecz negocjuje ją z klientem, który się do niego zgłosi wysyłając prośbę o wycenę.

Zobacz także: Platforma merXu ułatwia handel elektrotechniką i oświetleniem

Prośba o wycenę – ważne narzędzie w komunikacji między firmami

Typowe platformy zakupowe wymuszają na sprzedającym ustalenie konkretnej ceny danego wyrobu. Konieczność taka może być dla sprzedającego kłopotliwa ze względu na różnorodność sytuacji rynkowych. Niekiedy oferent jest skłonny sprzedać produkt poniżej zwykłej ceny rynkowej, innym razem zainteresowanie danym wyrobem jest okresowo tak duże, że swobodnie może cenę podnieść.
Z kolei kupujący dokonujący zakupów hurtowych wykraczających ponad wyznaczone przez sprzedawcę przedziały cenowe, oczekuje najczęściej większego upustu uzasadnionego dużą ilością nabytych towarów.
To właśnie dlatego każdy produkt z ukrytą ceną dostępny na MerXu to możliwość wysłania przez nabywcę indywidualnej prośby o wycenę do sprzedającego. Wystawca produktu może (lecz nie musi) udostępnić opcję prośby o wycenę również dla produktów z ceną ustaloną.

Zapytanie ofertowe – poszerzanie rynku zbytu

Dzięki funkcjonalności zapytania ofertowego sprzedający może znaleźć nowych klientów, a kupujący wynegocjować najlepsze dla niego warunki zakupu. Jak działa ta opcja? Każdy kupujący, który poszukuje na MerXu określonego produktu może wysłać tzw. zapytanie ofertowe. Odpowiada na nie sprzedawca, który ma w swojej ofercie dany produkt. Dzięki temu kupujący może wybrać ofertę, która będzie dla niego najbardziej korzystna, natomiast sprzedawca – nawiązać współpracę z nowym klientem zainteresowanym jego wyrobami.

Komunikator – negocjacje nigdy nie były łatwiejsze!

Co się dzieje z zapytaniami ofertowymi i prośbami o wycenę? Każda prośba o wycenę trafia do sprzedawcy, który może ją przyjąć lub odrzucić jednym kliknięciem. Taka funkcjonalność jest oczywiście przydatna w pewnych sytuacjach, jednak z handlowego punktu widzenia z pewnością niewystarczająca. Zdając sobie z tego sprawę, specjaliści MerXu stworzyli kolejne narzędzie, które ułatwia nawiązanie współpracy pomiędzy kupującym, a sprzedającym, a w dłuższej perspektywie, budowanie relacji biznesowych. Jest nim funkcjonalny Komunikator.
Otrzymując prośbę o wycenę, sprzedawca może więc nie tylko odpowiedzieć na nią twierdząco lub przecząco, lecz również nawiązać kontakt z kupującym i tym samym negocjować warunki cenowe czy inne – np. dostawy, płatności czy terminu realizacji zamówienia.

Podobnie zapytanie ofertowe stwarza możliwość nie tylko udzielenia odpowiedzi, ale również nawiązanie głębszego kontaktu z klientem za pomocą Komunikatora MerXu.

Zachęcamy do kontaktu z przedstawicielem merXu:

Piotr Jaguś, e-mail: piotr.jagus@merxu.com, tel.: +48 534 607 894

Zapisz się na bezpłatny newsletter