Jakie emocje i skojarzenia tworzy Grodno – rebranding marki
W 2020 r. Grodno obchodząc 30-lecie istnienia, poinformowało o kluczowej zmianie wizualnej marki. Niezmienna dotąd żółta identyfikacja, została zastąpiona nowoczesnymi granatowo-niebieskimi kolorami oraz dynamicznym logiem. Jak twierdzi Zarząd, odwzorowuje ono wartości Grodna wypracowane przez 30 lat działalności.
Sygnet sieci hurtowni elektrotechnicznych Grodno to piorun oraz znak powtarzalności. Piorun to symbol dynamizmu, natomiast okrąg to znak kompleksowości rozwiązań oraz relacji, jakie spółka buduje wokół siebie. Całość odzwierciedla główne idee Grodna: dynamizm, kompleksowość oraz eksperckość firmy. Oczywiste skojarzenie sygnetu z elektrycznością to też prostota, która cechuje lidera na rynku.
Rebranding Grodna to nie tylko nowe logo, ale szereg decyzji i zmian. Branding to unikalne cechy i wartości marki, uosobienie strategii oraz spójny system identyfikacji wizualnej. Nowa szata graficzna definiuje, jakie emocje i skojarzenia tworzy marka wokół siebie oraz to, jak spółka jest postrzegana na rynku – stwierdził Andrzej Jurczak, prezes Grodno S.A.
Zobacz także: Zmienne otoczenie napędza mnie do działania i nieszablonowego myślenia – wywiad z Andrzejem Jurczakiem, prezesem Grodno S.A.
Na przestrzeni ostatnich dwóch lat słowa te potwierdziły się w projektach realizowanych przez spółkę. Zmieniona szata graficzna przyniosła firmie świeży wygląd oraz odzwierciedliła ekspercki profesjonalizm. Postawiono na prostotę oraz użyto haseł sugerujących klientom ofertę Grodna.
Wśród wszystkich odrestaurowanych punktów sprzedaży firmy, szczególnie warto zwrócić uwagę na dwie kluczowe lokalizacje: podwarszawską, główną siedzibę firmy w miejscowości Michałów-Grabina oraz niedawno rozbudowane Centrum Dystrybucji Małopole w Dąbrówce.
Nowo powstałe obiekty firmy potwierdzają profesjonalizm w realizacji spójnego wyglądu oddziałów, a tymi najciekawszymi są: Centrum Szkoleniowe OZE w Warszawie na ulicy Modlińskiej oraz wykańczane centrum szkoleniowe w Łodzi.
Rozwój Grodna w kierunku poprawy jakości widać nie tylko w obiektach i na samochodach firmy, lecz także w świecie cyfrowym. Firma w swojej komunikacji posługuje się jednakową i unikatową szatą graficzną, której nie można pomylić z żadną inną.
Zmiana wizualna przyniosła też sukces podczas tegorocznych targów branżowych. Grodno otrzymało aż dwie nagrody za sposób reklamy firmy i najładniejsze stoisko – na warszawskich targach Elektrotechnika i Światło oraz kieleckich targach Enex.
Rebranding to nie tylko zmiana kolorów i logotypu firmy, ale przede wszystkim odważny krok w stronę nowoczesności i poprawy jakości. Grodno stawia klienta w centrum komunikacji, ułatwiając mu interakcję. Ciągłe ulepszenia potwierdzają nieustanny rozwój i rozbudowę firmy, co najlepiej odwzorowują rekordowe wyniki finansowe spółki, wynoszące 1,2 miliarda złotych przychodów w niedawno zamkniętym roku obrotowym 2021/2022.
GRODNO