Pozycjonowanie w budynkach: ponad milion instalacji do 2020 r.

Tomasz Charążka

Tomasz Charążka

tel. 22 743 00 70-71
re@rynekelektryczny.pl

  |  
Philips Lighting opracowała program partnerstwa Location Lab

Firma Philips Lighting opracowała program partnerstwa Location Lab łączący firmy rozwijające innowacyjne zastosowania dla precyzyjnego systemu pozycjonowania wewnątrz budynków.

Program Location Lab łączy liderów z branży ze startupami w celu znajdowania nowych zastosowań dla systemu pozycjonowania wewnątrz budynków Philips Maxo, który kierowany jest do liderów innowacyjności w przestrzeniach handlowych, galeriach, biurach i innych branżach. Jako pierwsze do programu przyłączyły się firmy będące liderami w branży IT i integracji systemów (SAP, Microsoft, Capgemini), firmy doradcze, producenci komputerów kieszonkowych i elektroniki (Zebra Technologies, SES-imagotag), dostawcy usług opartych na lokalizacji (Favendo, Adactive, Vipera, Nakko, Mapiq) oraz firmy zajmujące się robotyką (Blue Jay).

Philips Lighting opracowała program partnerstwa Location Lab– Nasi partnerzy z Location Lab są dla nas tak ważni, jak aplikacje ważne są dla smartfonów. Korzyści, jakie właściciel budynku czerpie z naszego systemu Indoor Positioning, zwiększają się wraz z liczbą dodatkowych produktów i usług, które możemy zaoferować. Razem z naszymi partnerami jesteśmy w stanie zrealizować wizje naszych klientów i umożliwić im wyróżnienie się na rynku – powiedział Parik Chopra, szef globalnego działu Retail and Hospitality, Philips Lighting. – Rynek na pozycjonowanie wewnątrz budynków ma zwiększyć się trzykrotnie do 2020 r. i przekroczyć milion instalacji. Razem z naszymi partnerami z Location Lab chcemy oferować skalowalne systemy, które zaspokoją możliwości rosnącego rynku.

Przed programem Location Lab Philips Lighting współpracował już z dostawcą usług opartych na mapowaniu produktów – Aisle411 oraz z YellowDot – po to, żeby udostępnić technologię innym producentom OEM. Partnerzy w Location Lab mają dostęp do SDK oprogramowania Philips i do zestawu ewaluacyjnego składającego się z opraw LED. To pozwala im łatwo poznawać technologię pozycjonowania i odkrywać przykłady innowacyjnych zastosowań.

Philips Lighting wykorzystuje połączenie swojej technologii Visible Light Communication, Bluetooth i czujników inercyjnych w smartfonach i w ten sposób tworzy system pozycjonowania wewnątrz budynków, który precyzyjnie (do 30 cm) wysyła powiadomienia i dokonuje analizy. Technologia Visible Light Communication działa dzięki poszczególnym punktom światła, które udostępniają swoją lokalizację za pomocą modulacji fali światła, które mogą być wykryte przez aparat smartfona, ale nie przez ludzkie oko. Strumień danych jest jednokierunkowy i system nie zbiera danych osobowych.

Philips Lighting zaprezentował swój system na EuroShop w Duesseldorfie (5–9 marca br.) oraz podczas Lighting Fair Japan w Tokio (7–10 marca br.).

Źródło: Philips Lighting

Zaprenumeruj Rynek Elektryczny

Zapisz

Zapisz

Zapisz

[ssba-buttons]