Infrastruktura ładowania autobusów w Hamburgu

tekst redakcyjny

tekst redakcyjny

  |  

Ekoenergetyka-Polska dostarczy infrastrukturę ładowania do hamburskich autobusów elektrycznych o łącznej mocy 7,2 MW. Inwestycja zrealizowana zostanie na jednej z zajezdni Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein GmbH (VHH).

Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein GmbH (VHH) to drugi z największych operatorów transportu publicznego w północnych Niemczech. Firma przyjęła ambitny plan, który zakłada konwersję całego taboru autobusów na elektryczne do 2030 roku. Jednym z kluczowych etapów elektryfikacji transportu jest dostarczenie nowoczesnej infrastruktury ładowania o łącznej mocy ponad 7 MW, za który będzie odpowiedzialna Ekoenergetyka-Polska z Zielonej Góry.

 

17 sierpnia br. polski producent oraz VHH  podpisali ośmioletnią umowę ramową na dostawy infrastruktury ładowania. W ramach pierwszej dostawy zielonogórska firma ma zaprojektować i wdrożyć stację ładowania o mocy 1,2 MW. Blok będzie podzielony na cztery moduły o mocy 300 kW każdy, które przekażą energię nawet do 16 autobusów za pomocą punktów ładowania zwanych “Wallbox” wyposażonych w złącza plug-in. Ładowanie pojazdów będzie odbywało się za pomocą złącza Combo-2 zgodnego ze standardem CCS. Każdy “Wallbox” będzie wyposażony w dwie wtyczki tego typu. Infrastruktura dostarczona do VHH będzie wyposażona w inteligentny system zarządzania, który umożliwia ładowanie autobusów elektrycznych z regulowaną mocą ładowania.

Ekoenergetyka-Polska ma dostarczyć pierwszy blok 1,2 MW w styczniu 2019 roku, następne dwa w połowie roku, zaś kolejne w dalszych etapach realizacji projektu.

Równolegle z pracami nad infrastrukturą niemiecki operator przystosował warsztat do obsługi i serwisu elektrycznych autobusów oraz planuje ich sukcesywny zakup. Do końca 2019 roku VHH planuje uruchomić 48 punktów ładownia.

Ekoenergetyka.com.pl

[ssba-buttons]