Ładowanie samochodu do 80 procent w zaledwie 20 minut
Schneider Electric zaprezentował nowe rozwiązania dla e-mobilności, aby sprostać wyzwaniom związanym z szeroką adopcją pojazdów elektrycznych. Innowacje poprawiają niezawodność, szybkość i wygodę ładowania pojazdów elektrycznych w domach, miejscach pracy i w podróży.
Dwie nowe serie produktów firmy obejmują stacje ładowania EVlink Pro DC 120-180kW – skalowalne rozwiązanie do ładowania dla środowisk komercyjnych oraz Schneider Charge – nową stację ładowania pojazdów elektrycznych dla gospodarstw domowych.
Szybkie ładowanie pojazdów elektrycznych
Przyjmuje się, że prawie 90% ładowania pojazdów elektrycznych będzie odbywać się wewnątrz budynków, dlatego Schneider Electric ogłosił wprowadzenie na rynek EVlink Pro DC, stacji szybkiego ładowania dla środowisk komercyjnych i przemysłowych. Skalowalny od 120 kW do 180 kW EVlink Pro DC maksymalizuje efektywność energetyczną i minimalizuje koszty dzięki dynamicznej alokacji mocy pomiędzy dwoma kablami. Równoważy to ilość energii dostarczanej do każdego pojazdu w zależności od potrzeb, zmniejszając straty mocy na stacjach ładowania.
EVlink Pro DC 180kW umożliwia pojazdom osiągnięcie 80% poziomu naładowania w zaledwie 20 minut, optymalizując zużycie energii i skracając czas potrzebny na przykład na powrót pojazdów flotowych na drogę.
Planuje się, że przed końcem 2024 roku EV Link Pro DC będzie dostępny w całej Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce, a także regionie APAC i Azji Wschodniej.
Najnowocześniejsze ładowanie pojazdów elektrycznych w domu
Schneider Charge – stacja ładowania pojazdów elektrycznych dla gospodarstw domowych, została zaprojektowana z myślą o łatwości użytkowania, elastyczności, bezpieczeństwie i wydajności. Ponieważ tylko 51% właścicieli pojazdów elektrycznych na całym świecie posiada ładowarkę w domu, Schneider Charge oferuje rozwiązanie, które jest solidne, opłacalne, proste w instalacji i łatwe w obsłudze.
Dzięki możliwości wykorzystania aplikacji eSetup oraz aplikacji dla użytkowników dostępnej na rynku polskim, mają oni możliwość łatwego zaplanowania i monitorowania ładowania swojego pojazdu. Dzięki systemowi Peak Controller Schneider Charge ogranicza również problemy wynikające z przeciążania sieci zasilającej podczas ładowania pojazdów elektrycznych.
Planuje się również, że Schneider Charge będzie dostępny w całej Europie, a także w Australii, Nowej Zelandii i części Azji przed końcem roku 2024.
Wsparcie dla utrzymania infrastruktury EV w Europie
Niezawodna infrastruktura ładowania ma kluczowe znaczenie dla przyspieszenia procesu wdrażania pojazdów elektrycznych, ale jej instalacja i utrzymanie wymaga wsparcia wykwalifikowanej kadry. Schneider Electric ogłosił ekspansję swojego amerykańskiego partnera, firmy Qmerit oferującej wykwalifikowanych pracowników do rozproszonego zarządzania stacjami ładowania pojazdów elektrycznych, na rynki europejskie. Qmerit połączy klientów z siecią profesjonalnych instalatorów, zapewniając wsparcie na miejscu, aby zapewnić łatwą konfigurację infrastruktury ładowania. Wzmocni to ogólnoświatową sieć techników Schneider Electric, którzy są zaangażowani w poprawę wydajności.
RE na podstawie informacji Schneider Electric