W Polsce działa pierwszy system nawigacji produktów przez platformę oświetleniową
W Castoramie, w Komornikach pod Poznaniem, działa pierwszy w Polsce system nawigacji wewnątrz budynku. Nowoczesna platforma oświetleniowa umożliwia szybkie i proste odnalezienie artykułów. System o nazwie Interact Retail Indoor Positioning zainstalowała firma Signify.
Interact Retail to nowoczesny system zintegrowany z oprawami LED, który wspiera zarządzanie oświetleniem. System lokalizacji wewnętrznej Interact Retail oparty jest na technologii komunikacji z użyciem światła Visible Light Communication (VLC). Poprzez oprawy LED do kamer smartfonów klientów wysyłany jest unikatowy kod identyfikacyjny, który pozwala określić lokalizację urządzenia oraz wyznaczyć drogę do poszukiwanego produktu. Wystarczy jedynie pobrać przeznaczoną na smartfony aplikację sklepu Castorama.
35 tysięcy produktów w systemie nawigacji
Komercyjny program pilotażowy systemu nawigacji Interact Retail Indoor rozpoczął się w listopadzie 2019 r. Obiekt w Komornikach pod Poznaniem to wielkopowierzchniowy sklep, który zajmuje aż 12 tys. mkw. i oferuje ponad 43tys. produktów, w tym 35 tys. produktów podłączonych jest do nowego systemu. Klienci poprzez aplikację mogą odnaleźć położenie produktów w sklepie z dokładnością do 30 cm.
System Interact Retail działa jak w Google Maps
Dzięki dedykowanej aplikacji klienci mogą skorzystać z możliwości, jakie oferuje system nawigacji na smartfony. Powstała ona we współpracy z firmą Looksoft. Jej funkcjonalność jest zbliżona do Google Maps, z tym że zamiast do obiektów, wyznacza trasę do poszukiwanych produktów. Z wewnętrznej nawigacji Interact Retail od Signify skorzystano już ponad 10 tys. razy.
Interact Retail to system dla większych powierzchni handlowych
System skierowany jest do sieci handlowych, średnich i dużych sklepów. Nie wymaga żadnego dodatkowego sprzętu oprócz oświetlenia. Zatem sklepy nie muszą inwestować w nowe urządzenia, tylko dostosować infrastrukturę oświetleniową do nowych funkcjonalności. Korzystając z systemu, mają dostęp do informacji o ścieżce zakupowej klienta i dzięki temu mogą sprawdzać, w jaki sposób na ruch klientów wpływają zmiany w aranżacji sklepu, asortymencie, oświetleniu, rozmieszczeniu personelu czy kampaniach marketingowych.
RE na podstawie materiałów prasowych Signify
Zamów prenumeratę Rynku Elektrycznego Przejdź do formularza