Rotopino poza grupą TIM

31/12/2020
magazyn TIM

Z Grupy TIM zniknęło Rotopino. Zarząd sprzedał wszystkie akcje, chce skoncentrować się na działalności B2B.

TIM SA, największy dystrybutor elektrotechniki i lider sektora e-commerce B2B w Polsce oraz Oponeo.pl SA, spółka znana jako lider internetowej sprzedaży opon w Polsce, podpisały umowę sprzedaży przez TIM na rzecz Oponeo.pl 10 milionów akcji Rotopino.pl S.A., które stanowią 100% kapitału zakładowego tej spółki.

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyraził zgodę na dokonanie koncentracji polegającej na przejęciu przez Oponeo.pl S.A. kontroli nad Rotopino.pl S.A. Umowa została zawarta 29 grudnia 2020 r., a jej wartość wyniosła 35 mln zł.

W 2011 r. TIM SA zakupił od Oponeo.pl S.A. akcje bydgoskiej spółki a zawarta Marketeo.com, stając się jej większościowym udziałowcem. W efekcie powstała Grupa Kapitałowa TIM. Marketeo.com po połączeniu z Narzedzia.pl SA przyjęło nazwę Rotopino.pl S.A., a TIM – po opuszczeniu przez Rotopino.pl rynku NewConnect – stał się właścicielem 100% akcji spółki.

Rotopino.pl S.A. jest obecnie liderem na rynku krajowym w internetowej sprzedaży narzędzi i elektronarzędzi dla klientów z sektora B2C. Prowadzi sprzedaż także w 8 krajach Unii Europejskiej. Do spółki należy łącznie kilkanaście sklepów internetowych, m.in. Narzedzia.pl i Rotopino.pl.

TIM, największy hurtowy dystrybutor artykułów elektrotechnicznych w Polsce, zgodnie ze średnioterminową strategią rozwoju pragnie skoncentrować się na umacnianiu swojej pozycji na rynku B2B, zaś sprzedaż dla konsumentów prowadzić niemal wyłącznie w modelu pośrednim B2B2C.

Zobacz także: Największe hurtownie elektrotechniczne

Druga spółka z Grupy TIM – 3LP SA – świadczy usługi logistyczne dla klientów biznesowych z sektora e-commerce.

Zakup w 2011 roku akcji Marketeo.com, czyli dzisiejszego Rotopino.pl, był znaczącym impulsem na samym początku przygody TIM-u z e-commerce. Pasja, kompetencje i doświadczenie bydgoskiej ekipy ułatwiły TIM-owi zmianę modelu biznesowego i przejście ze świata offline do online. Dziś w TIM-ie największy potencjał rozwoju widzimy na rynku B2B – bezpośrednio i w modelach alternatywnych, jak dropshipping. Rotopino.pl operuje na rynku B2C, więc powrót pod skrzydła lidera w tej dziedzinie, czyli Oponeo.pl, zapewni spółce optymalny rozwój. Grupa TIM utrzyma z nią bliskie relacje – 3LP nadal będzie zapewniać jej obsługę logistyczną, zaś TIM – współpracować z nią w zakresie działalności handlowej – wspomina Krzysztof Folta, prezes zarządu TIM SA.

RE

Na zdjęciu magazyn 3LP

Zapisz się na bezpłatny newsletter