Apator
APS Energia
BeeIn
Berg Holding w restrukturyzacji
Bras
Columbus Energy
Ekobox
Elektromont w restrukturyzacji
Elektrotim
ELQ
Erato Energy
Farmy Fotowoltaiki
Foto Volt Eko Energia
Govena Lighting
Grodno
Lena Lighting
LUG
MDI Energia
Minutor Energia
ML System
SONEL: nowa strategia oparta o cyfryzację
Sonel, jeden z czołowych producentów przyrządów pomiarowych w Polsce, zanotował kolejny dobry kwartał. Skonsolidowana sprzedaż wzrosła rdr. o 17,3 proc. do 54,4 mln zł, EBITDA wyniosła 7,8 mln zł (+38,6 proc. rdr.), zysk operacyjny 5,14 mln zł (+46,1 proc. rdr.) a zysk netto 4,22 mln zł (+30,3 proc. rdr.).
W sprzedaży całej Grupy w pierwszym kwartale 2023 r. przychody Sonela stanowiły 63 proc., Foxytech 30,5 proc., rynek indyjski odpowiadał za 5,9 proc., a rynek South East Asia za niecałe 1 proc. Warto jednak zaznaczyć, że podmiot z Singapuru zwiększył sprzedaż rdr. o 70 proc., co jest dobrym prognostykiem na kolejne kwartały.
Sonel Intensywnie pracuje nad opracowaniem kolejnych przyrządów, które pozwolą na dywersyfikację i rozwój oferty oraz na wyprzedzenie oferty konkurencji. W opracowaniu i przygotowaniu są między innymi mierniki badające bezpieczeństwo oraz wydajność instalacji pv, a dodatkowo analizatory jakości energii elektrycznej, które są niezbędne dla stabilności i rozwoju rozproszonych systemów zasilania. Kolejną linią produktów rozwijanych w ciągu najbliższych dwóch lat będą urządzenia pomiarowe dla e-mobility i dla ładowarek AC oraz DC. Kierunek ten według zarządu w najbliższych latach zachowa wysoką dynamikę wzrostową.
Grupa Sonel zaktualizowała strategię rozwoju na lata 2022-2024. Jej głównym celem jest osiągnięcie w 2024 roku 170 mln zł przychodów ze sprzedaży w spółce dominującej oraz 250 mln zł w Grupie Kapitałowej, przy utrzymaniu zwrotu z kapitału własnego na poziomie nie niższym niż 17 proc. i utrzymaniu pozycji lidera w kraju.
Nasza zaktualizowana strategia na lata 2022-2024 zakłada rozwój oferty w oparciu o rozwiązania cyfrowe i przetwarzanie chmurowe, a także cyfryzację i automatyzację procesu sprzedaży. Coraz mniejsze znaczenie zaczyna mieć produkt sam w sobie. Dlatego też rozwój naszej oferty będzie ukierunkowany na zarządzanie informacją, rozwiązania chmurowe oraz możliwość tworzenia kompletnych systemów pomiarowych, które zaspokoją potrzeby klienta. Dodatkowo powstaną linie produktowe dedykowane do rozwijających się rynków elektromobilności, fotowoltaiki i magazynowania energii – powiedział Tomasz Wiśniewski, prezes Sonel.
Według zaktualizowanej strategii Sonel będzie nadal spółką dywidendową. Od 2009 roku spółka wypłaciła akcjonariuszom 76,1 mln zł, co daje łączny DPS na poziomie 5,44 zł. Z zysku za 2022 r. spółka wypłaci 8,4 mln zł, czyli 0,6 zł na akcję.
RE, ESPI
- SONEL: rejestracja spółki zależnej MBS Sonel
- Sonel: przegląd opcji strategicznych dla spółek zależnych
- SONEL: utworzenie spółki MBS-Sonel w Niemczech
- SONEL: utworzenie spółki na terenie Niemiec
- SONEL: utworzenie spółki w Niemczech – list intencyjny
- SONEL: rekordowa sprzedaż i satysfakcjonujące marże w 2022 r.
- SONEL: podsumowanie pierwszego półrocza 2022 r.
- SONEL: umowa z Tauronem na dostawy liczników
- SONEL: wypłata dywidendy dla akcjonariuszy