Walka cenowa przynosi korzyści producentom

   |    tekst redakcyjny    |   

Bieżąca moralność płatnicza: już się nie pogarsza, a nawet jest wyższa niż rok temu. Sytuacja nie powróciła jednak jeszcze do poziomu sprzed trzech lat.

Hurtownicy artykułów elektroinstalacyjnych nie tylko nie przenoszą na swoich dostawców – producentów opóźnień płatności, jakie sami napotykają ze strony firm elektroinstalacyjnych, ale płacą im lepiej niż rok temu. Świadczy o tym wskaźnik średniej moralności płatniczej, kumulujący w sobie informację o skali opóźnień jak i innych zdarzeń prawnych wpływających na spływ należności od odbiorców (zdarzenia prawne takie jak np. upadłość czy egzekucja komornicza). Według niego obecnie hurtownicy są jeszcze bardziej zdyscyplinowanymi odbiorcami producentów artykułów  elektrycznych niż rok temu: PMI (Payment Morality Index) jest na średnim poziomie 82 pkt. na 100 możliwych, o 4 punkty wyższym niż po III kwartale 2012 roku.

Trzeba zaznaczyć, iż poprawa ta nie wynika z równie dużej poprawy moralności płatniczej odbiorców końcowych artykułów elektroinstalacyjnych, nie jest także obserwowana (lub w minimalnym stopniu) w branży artykułów ogólnobudowlanych…

Raport Euler Hermes. Więcej w nr 11.2013

Zaprenumeruj Rynek Elektryczny