Brak klasyfikacji będzie znaczącą przeszkodą w handlu

tekst redakcyjny

tekst redakcyjny

  |  

25 marca w Łodzi odbyło się spotkanie w sprawie stanu wdrożenia w Polsce projektu ETIM. Uczestnicy mieli okazję zapoznać się z zasadami funkcjonowania oraz propozycjami nowych standardów w zakresie przygotowywania i przekazywania informacji o produktach w relacjach między producentami i dystrybutorami.

Prowadzący spotkanie, Ryszard D’Antoni, prezes Etim Polska Sp. z o.o., podkreślił, że ETIM jest obecnie w przełomowym momencie, zarówno w naszym kraju, jak i w Europie. Wszyscy globalni i europejscy dostawcy pracują nad wdrożeniem systemu

‒ Zbliżamy się do momentu, kiedy brak tej klasyfikacji będzie znaczącą przeszkodą w handlu – zaznaczył prezes.

Obecny stan projektu

Tłumaczenie i weryfikacja wersji 5.0 zostały sfinalizowane. Baza danych jest dostępna. Pierwsze wdrożenia u dystrybutorów zakończone lub mocno zaawansowane (Alfa-Elektro, ELMEGA, Elektroskandia, Onninen, Solar, Tim). W tej chwili 25 firm producenckich podpisało umowy z ETIM Polska, kilkanaście innych jest na etapie podpisywania lub analizowania umowy.

Koszty dla użytkowników

Abonament podstawowy dla użytkowników na rok 2014 ustalono na 1000 zł lub 500 zł kwartalnie. Granica zmiany wysokości abonamentu jest 30 MPLN rocznego obrotu. W miarę rozszerzania się grona użytkowników abonament będzie zmniejszany (przy 600 podmiotach będzie to symboliczne kwota). Dostawca (producent) musi jednak ponieść znaczący koszt przy tworzeniu bazy danych. To na nim spoczywa odpowiedzialność za informację o produkcie i jej dystrybucję w sposób zgodny ze standardami.

Udziałowcy

Udziałowcami spółki są hurtownie ‒ członkowie Związku Pracodawców Dystrybucji Elektrotechniki SHE. Stanowią oni ok. 70-75 proc. sprzedaży hurtowej w Polsce. Każdy posiada 8,33 proc. udziałów. Od ponad trzech lat udziałowcy finansują wszystkie fazy wdrażania systemu w Polsce. Wpłacają obecnie 3000 zł netto co kwartał. Od początku prac nad systemem wpłacili ponad 55 000 zł każdy (nie są to pieniądze „do zwrotu”).

Po co ETIM u producenta?

Uporządkowanie i łatwiejsza pielęgnacja własnej bazy danych

Szybka klasyfikacja nowych produktów

Znacznie uproszczona komunikacja elektroniczna z klientami

Proste i szybkie wyszukiwanie w e-sklepach

Znacznie ułatwiona produkcja katalogów i kart informacyjnych, w tym wielojęzycznych

Poprawa image firmy jako stosującej nowe technologie

 

Po co ETIM w hurtowni?

Uporządkowanie i łatwiejsza pielęgnacja bazy danych, również u poważnych instalatorów

Znacznie uproszczona i szybsza komunikacja elektroniczna z dostawcami i odbiorcami

Prostsze i szybsze wyszukiwanie potrzebnych produktów, nawet przez mniej wykwalifikowany personel

Ułatwiona i pewniejsza identyfikacja wyrobów

Możliwość zdecydowanie większej automatyzacji procesów przy mniejszej ilości błędów

 

Wszelkie dodatkowe informacje można uzyskać mailowo – biuro@etim.org.pl lub telefonicznie – 662 157 139.

Zaprenumeruj Rynek Elektryczny

 

 

 

 

[ssba-buttons]