Światło laserowe może wkrótce zastąpić rozwiązania oparte na LED. Na razie pojawiło się w motoryzacji. Dzięki swojej wysokiej luminancji (jaskrawości) wyprzedza pozostałe, dostępne dziś na rynku źródła światła, a dzięki niewielkim rozmiarom ułatwia pracę stylistom. Jednocześnie laserowe światła drogowe gwarantują bardzo duży zasięg, co znacząco poprawi komfort i bezpieczeństwo jazdy.
Pierwszym samochodem na świecie, wyposażonym w reflektory laserowe będzie hybrydowe BMW i8, którego produkcja rozpocznie się wkrótce w fabryce w Lipsku.
Laserowe diody są dziełem firmy OSRAM Opto Semiconductors, a za projekt modułu laserowego odpowiadają inżynierowie działu Specialty Lighting w OSRAM.
Moduły laserowe BMW i8, wykorzystujące technologię OSRAM, mają znacznie większy zasięg niż stosowane dotychczas rozwiązania. Oczywiście to dopiero początek i dużo czasu upłynie, zanim laser stanie się tak popularny jak żarówki halogenowe czy lampy ksenonowe. Jednak BMW zrobiło właśnie pierwszy, bardzo ważny krok w tym kierunku.