W ubiegłym roku w czerwcu zginął w wypadku samochodowym przedstawiciel handlowy firmy Hager: Dominik Paczkowski. Jechał bezpiecznie, zgodnie z przepisami. Zderzył się z innym przedstawicielem handlowym, który w pośpiechu wracał do domu.
Śmierć kolegi wywołała ogromne poruszenie w firmie. Stała się podstawą protestu przeciw brawurowej jeździe.
Pośpiech na drodze jest związany z dwoma aspektami. Po pierwsze pracownik jest naciskany na comiesięczną sprzedaż czy liczbę odbytych wizyt u klientów. Po drugie otrzymując służbowe auto nadwyręża jego sprawność i nie dba o stan techniczny.
Katarzyna Lubecka, dyrektor marketingu w firmie Hager, zainicjowała akcję „Wracam bezpiecznie”. W ramach akcji będą przeprowadzone szkolenia z bezpiecznej jazdy, pierwszej pomocy oraz zajęcia z psychologami.
Informacja ma dotrzeć także do zarządzających, aby uświadomili sobie, jak wyśrubowane plany wpływają na pracę przedstawiciela handlowego. Społeczna odpowiedzialność biznesu w wielu firmach jest już ważnym elementem strategii biznesowej, ponieważ zasoby ludzkie w firmie są dobrem nadrzędnym. Ważną rolę ma także czynnik ekonomiczny: bardziej oszczędna jazda, mniej napraw i dodatkowe ulgi od ubezpieczycieli.
Projekt powinien zmienić wizerunek przedstawiciela handlowego na polskich drogach. Powstanie Kodeks Dobrych Praktyk. W planach jest konkurs branżowy za najbardziej bezpieczną jazdę.
Kilka firm z branży elektrotechnicznej zgłosiło już poparcie dla tej akcji.
W inicjatywę angażują się: firma Hager, Miasto Tychy, policja, Ministerstwo Gospodarki, Krajowa Rada Bezpieczeństw Drogowego, Krakowska Akademia 2000.
Zaprenumeruj Rynek Elektryczny