Konkurencji nigdy nie uda się powtórzyć efektów handlowych, które osiąga lider

   |    tekst redakcyjny    |   

528,1 mln zł wyniosły w minionym roku przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej TIM. Obroty TIM SA osiągnęły ponad 496 mln zł. To odpowiednio 38% i 40,7% więcej niż w 2013 r. Najwyższe w ponad 25-letniej historii TIM-u przychody to efekt zmiany modelu działania z handlu tradycyjnego na e-commerce. Związana z nią restrukturyzacja to z kolei przyczyna zanotowania straty netto – 21 mln zł w skali grupy i 19,8 mln zł w TIM SA.

– Kiedy w roku 2013 podjęliśmy decyzję o zmianie modelu działania z tradycyjnego na oparty o kanał e-commerce, byliśmy świadomi, że proces transformacji będzie długi i kosztowny – wspomina Krzysztof Folta. – Wiedzieliśmy również, że jest to najlepszy kierunek rozwoju dla spółek handlowych, gdyż lepiej być liderem zmian niż naśladowcą. Konkurencji bowiem nigdy nie uda się powtórzyć efektów handlowych, które osiąga lider – podsumowuje Krzysztof Folta.

Więcej w nr 4.2015

Zaprenumeruj Rynek Elektryczny