Rewolucyjne postawienie na sprzedaż online, likwidacja lokalnych magazynów i przekształcenie oddziałów w biura handlowe oznaczało, że nie ma już odwrotu, jednakże znacznie wzmocniło markę TIM. Prezes Zarządu TIM SA Krzysztof Folta opowiadał o tym podczas Forum Brandingu, które odbyło się 30 czerwca na Stadionie Narodowym. Wśród prelegentów znaleźli się także przedstawiciele m.in. Coca-Coli, Procter & Gamble, Getin Noble Banku, Kompanii Piwowarskiej czy PZU.
Krzysztof Folta podczas wystąpienia zatytułowanego „Skok jak z mostu, czyli jak wzmocniliśmy TIM” pokazał, jak przez wiele lat TIM wyznaczał trendy w swojej branży, wprowadzając jako pierwszy innowacyjne rozwiązania, wzbogacające ofertę i usprawniające obsługę klienta. W pewnym momencie konkurencja jednak dogoniła TIM. Sposobem na odzyskanie pozycji lidera było odpowiedzenie na światowe trendy związane z kupowaniem w internecie.
Tak narodził się nowy TIM, który z sieci hurtowni elektrycznych przeobraził się w nowoczesnego dystrybutora artykułów elektrotechnicznych, który już ponad 60% przychodów uzyskuje ze sprzedaży online. TIM stał się – niczym samochód hybrydowy – połączeniem nowoczesnej technologii (e-commerce jak silnik elektryczny) i sprawdzonych kompetencji handlowców oraz przedstawicieli handlowych (niczym silnik spalinowy).
– TIM przeszedł rewolucję, która była jak skok z mostu na bungee – takiego obrazowego porównania użył Krzysztof Folta, przedstawiając zmianę, jaka zaszła w firmie, którą kieruje. – Decyzja o likwidacji lokalnych magazynów i przekształceniu dotychczasowych oddziałów w biura handlowe oznaczała, że nie ma już odwrotu – dodał.
Rebranding, który miał miejsce w 2014 roku, symbolicznie zakomunikował, jak zmienił i unowocześnił się TIM.
Forum Brandingu 2015 zakończyło podpisanie przez uczestników wydarzenia manifestu „Marka dla Polski”. Zachęcają w nim inicjatywy obywatelskie do włączenia się w ruch na rzecz stworzenia podstaw nowoczesnego brandingu narodowego.
Zaprenumeruj Rynek Elektryczny