Raport roczny 2014 i plany rozwojowe Hager Group.
Hager Group, prekursor innowacji w branży elektrycznej, w rocznym raporcie przedstawia plan działania, w którym prezentuje sześć kluczowych obszarów rozwoju.
Hager jest jedną z niewielu wielonarodowych korporacji, która od samego początku po dziś dzień, jest firma rodzinną. Została założona w 1955 roku przez Petera Hagera i jego synów Hermana i Oswalda. Obecnie kieruje nią już trzecie pokolenie w osobie Daniela Hagera.
“Przyszłość zaczyna się teraz” to temat raportu 2014. Określa on dwa kluczowe etapy przeszłego rozwoju firmy: zwiększenie obrotów do 3 mld € oraz zwiększenie zatrudnienia z 11.400 do 20.000 pracowników. Cel ten ma zostać osiągnięty poprzez sześć obszarów działania:
- rozszerzanie obecności na rynkach krajów szybko rozwijających się, takich jak Chiny,
- zapewnienie pracownikom możliwości korzystania ze „wspólnego języka” w obrębie grupy, poprzez projekty, takie jak harmonizacja danych,
- wzmocnienie integracji poprzez większą ilość projektów transgranicznych,
- inwestowanie w kapitał ludzki poprzez działania, które mają na celu rozwijanie umiejętności pracowników,
- rozwijanie umiejętności przywódczych poprzez zachęcanie do samodzielności i brania odpowiedzialności za innych, za pośrednictwem takich inicjatyw, jak Peter-and-Luise Fundation (organizacja zajmująca się promowaniem nauki, badań, edukacji i sztuki),
- lepsze zrozumienie klientów i realizacja ich potrzeb poprzez rozwój, na przykład, nowych koncepcji sprzedaży, otwierających szersze możliwości dla klientów.
Firma Hager jest przekonana, że to ludzie są kluczem do sukcesu, a prognozowany wzrost będzie możliwy jedynie przy pełnym wsparciu pracowników. Raport prezentuje historie pracowników w obszarze różnych aspektów działalności, ilustruje podstawy, na których opierają się prezentowane zmiany.
Katarzyna Lubecka, dyrektor ds. marketingu Hager w Polsce, podkreśla: “Tegoroczny raport stanowi ważny krok naprzód, zarówno dla Grupy, jak i dla branży. Oczekujemy, że realizacja planu z każdym rokiem przyczyni się do jednoczenia tysiąca pracowników na całym świecie.”
Daniel Hager, prezes Hager Group, mówi “Jesteśmy świadomi, że nasze plany są ambitne, ale jest to coś więcej niż tylko liczby. To naprawdę przełom dla naszych klientów i pracowników na całym świecie. Świat wokół nas zmienia się szybko, a my staramy się mieć rzeczywisty wpływ na tę transformację.”
Hager, jako niezależna rodzinna firma, nie ma obowiązku publikowania rocznego sprawozdania. Dokument ten jest jednak ważny dla klientów, partnerów i pracowników, ponieważ pozwala im lepiej sprostać wyzwaniom przyszłości, z którymi już teraz muszą sobie radzić. Nie prezentuje on żadnych abstrakcyjnych wielkości, tylko konkretne przykłady pozwalające przewidywać, że przyszłość firmy będzie dokładnie taka, jak sądzimy.
Raport dostępny jest w formie drukowanej, a także elektronicznej i mobilnej. Wersja elektroniczna posiada animacje i została nominowana do pierwszej piątki, spośród 600 kandydatów, do Nagrody Niemieckiej Komunikacji Internetowej w kategorii „cyfrowe sprawozdanie roczne”.
Raport dostępny jest w czterech językach: angielskim, niemieckim, francuskim i włoskim pod adresem www.hagergroup.com/annualreport
Raport Hager Group posiada także, jako dodatek, interaktywną grę, która daje czytelnikom szansę wygrania ciekawych nagród (system ładowania za pomocą baterii słonecznych lub kamerę Go Pro HERO4 silver). Więcej informacji na ten temat pod adresem www.hagergroup.com/game
O Hager Group
Firma Hager została założona w 1955 r. w Ensheim, Saarland w Niemczech. Grupa jest wiodącym dostawcą rozwiązań i usług z zakresu instalacji elektrycznych w budynkach mieszkalnych, handlowych i przemysłowych. Spektrum usług i rozwiązań obejmuje rozdział energii, zarządzanie kablami i przewodami oraz systemy bezpieczeństwa i automatyki budynków. Hager Group, jako niezależnie zarządzana, rodzinna firma z siedzibą w Blieskastel (Niemcy), jest jednym z branżowych liderów innowacji. 11 400 pracowników generuje obroty rzędu 1,7 miliarda euro. W 23 zakładach na całym świecie powstają produkty i systemy, którym zaufali klienci w ponad 95 krajach. To obustronne zaufanie stanowi podstawę sukcesu firmy.