9 października br. spółka Grodno SA, jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych, zadebiutował na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Debiutowi nie towarzyszyła emisja akcji. Spółka zamierza rozwijać sieć sprzedaży i ofertę asortymentową oraz podtrzymuje prognozy finansowe na 2015/2016 r.
– Debiut na parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie to realizacja kolejnego celu strategicznego spółki. Doświadczenia na rynku NewConnect utwierdziły nas w przekonaniu, że to właściwy model rozwoju dla Grodna. Konsekwentnie umacniamy naszą pozycję na rynku, zamierzamy dalej rozbudowywać sieci dystrybucji, asortyment oraz rozwijać kanały dystrybucji. W ciągu najbliższych lat chcemy znaleźć się w pierwszej trójce największych firm w branży – powiedział Andrzej Jurczak, prezes Zarządu Grodno SA.
Spółka, dotychczas notowana na rynku New Connect, w kwietniu br. sprzedała 1,2 mln akcji w drodze subskrypcji prywatnej i pozyskała 4,8 mln zł, tj. 4 zł za akcję. Pozyskane środki finansowe zostaną przeznaczone na szybszy rozwój firmy, w tym rozbudowę oferty produktowej i powiększenie sieci sprzedaży.
– Status spółki notowanej na GPW świadczy o dojrzałości naszej firmy. Jestem przekonany, że sprostamy wyzwaniom inwestorów i będziemy dalej rozwijali firmę, budując wartość dla akcjonariuszy – dodał prezes Jurczak.
Rok 2015 jest szczególny dla firmy Grodno. Wejście na parkiet główny zbiegło się z 25-leciem. 10 października odbyła się w Warszawie, w Hotelu Double Tree by Hilton, uroczysta Gala Jubileuszowa, w której uczestniczyli: rodzina, klienci, dostawcy i wszyscy przyjaciele spółki; także redakcja Rynku Elektrycznego.
Zaprenumeruj Rynek Elektryczny