W nr 11.2015 ukazał się wywiad z Maciejem Merkiem, prezesem zarządu Phoenix Contact Sp. z o.o. Poniżej fragment wywiadu.
Czy rynek chętnie przyjmuje nowości?
Nasze działania marketingowe skupione są na przekonywaniu klienta do nowoczesnych rozwiązań, które są trudne do zastąpienia przez tanie zamienniki. Klient powinien być świadomy korzyści, jakie otrzymuje, np. uproszczoną konstrukcję, łatwiejszy montaż, oszczędność czasu i pieniędzy itd. Dziś nikt nie kupi nowości dla nowości. Oczywiście są fanatycy technologii, którzy chcą mieć nowy produkt, niezależnie od jego funkcjonalności, ale Phoenix Contact stara się sprzedawać przede wszystkim wartości dla klienta. Najbardziej przemawiającą cechą jest efektywność. Ampery i wolty stanowią w wielu wypadkach wtórne parametry. Jeśli ktoś ma zastosować nowość, a nie rozumie zasad działania albo nauka jest dla niego barierą, to ciężko będzie namówić go do zakupu. Decydujące może być przedstawienie wymiernych korzyści, jakie pojawią się dzięki zastosowaniu produktu. Dlatego tak ważne jest doradztwo techniczne.