W 2016 r. sprzedaż Philips Lighting wyniosła 7,1 mld euro, czyli o 2,4 proc. mniej niż w 2015 r. Dochód netto ukształtował się na poziomie 185 mln euro (w 2015 r. wyniósł 240 mln euro), w tym 143 mln euro za licencje marki, koszty oddzielenia i wydatki niewliczone w 2015 r.
– Biznes w 2016 r. zachowywał się zgodnie z naszym strategicznym podejściem, mimo trudnych warunków na niektórych rynkach. Cieszymy się ze znacznego wzrostu rentowności oraz stabilnego, wolnego przepływu środków pieniężnych w naszym pierwszym roku działalności jako samodzielne przedsiębiorstwo. Te wyniki świadczą o ciągłym postępie w stronę naszych założeń strategicznych i średnio terminowych celów finansowych – powiedział Eric Rondolat, CEO firmy.
Wyniki za IV kwartał 2016 r.:
• porównywalna sprzedaż na poziomie -3,2 proc. do 1,9 mld euro (Q4 2015: -2,7 proc.)
• wzrost sprzedaży produktów LED o 16 proc. reprezentujący obecnie 59 proc. całości sprzedaży,
• stała, coroczna poprawa rentowności operacyjnej:
– zysk EBITA wyniósł 188 mln euro (Q4 2015: 159 mln euro)
– wzrost marży EBITA o 190 punktów bazowych, do 9,7 proc. (Q4 2015: 7,8 proc.),
• dochód netto: 63 mln euro, w tym 41 mln euro za licencje marki, koszty oddzielenia i wydatki niewliczone w 2015 r.,
• wolny przepływ środków pieniężnych: 272 mln euro.
Zaprenumeruj Rynek Elektryczny