Philips Lighting ogłosił wyniki finansowe za rok 2016

   |    tekst redakcyjny    |   
Philips_Lighting

W 2016 r. sprzedaż Philips Lighting wyniosła 7,1 mld euro, czyli o 2,4 proc. mniej niż w 2015 r. Dochód netto ukształtował się na poziomie 185 mln euro (w 2015 r. wyniósł 240 mln euro), w tym 143 mln euro za licencje marki, koszty oddzielenia i wydatki niewliczone w 2015 r.

 – Biznes w 2016 r. zachowywał się zgodnie z naszym strategicznym podejściem, mimo trudnych warunków na niektórych rynkach. Cieszymy się ze znacznego wzrostu rentowności oraz stabilnego, wolnego przepływu środków pieniężnych w naszym pierwszym roku działalności jako samodzielne przedsiębiorstwo. Te wyniki świadczą o ciągłym postępie w stronę naszych założeń strategicznych i średnio terminowych celów finansowych – powiedział Eric Rondolat, CEO firmy.

Eric Rondolat

Eric Rondolat, CEO Philips

Wyniki za IV kwartał 2016 r.:

•    porównywalna sprzedaż na poziomie -3,2 proc. do 1,9 mld euro (Q4 2015: -2,7 proc.)
•    wzrost sprzedaży produktów LED o 16 proc. reprezentujący obecnie 59 proc. całości sprzedaży,
•    stała, coroczna poprawa rentowności operacyjnej:
–  zysk EBITA wyniósł 188 mln euro (Q4 2015: 159 mln euro)
–  wzrost marży EBITA o 190 punktów bazowych, do 9,7 proc. (Q4 2015: 7,8 proc.),
•    dochód netto: 63 mln euro, w tym 41 mln euro za licencje marki, koszty oddzielenia i wydatki niewliczone w 2015 r.,
•   wolny przepływ środków pieniężnych: 272 mln euro.

Szczegóły raportu

Zaprenumeruj Rynek Elektryczny

 

Zapisz

Zapisz

Zapisz