Szybkie ładowanie autobusów

Tomasz Charążka

Tomasz Charążka

tel. 22 743 00 70-71
re@rynekelektryczny.pl

  |  
Firma ABB otrzymała trzy zamówienia na dostawę najnowocześniejszych stacji szybkiego ładowania

Firma ABB otrzymała trzy zamówienia na dostawę najnowocześniejszych stacji szybkiego ładowania do klientów w Europie i Ameryce Północnej. Zamówienia dotyczą stacji ładowania OppCharge przystosowanych do ładowania pojazdów elektrycznych lub elektrycznych pojazdów hybrydowych produkowanych przez Volvo Buses.

Największe zamówienie pochodzi od Volvo Buses i obejmuje 12 systemów ładowania autobusów, które zostaną zainstalowane w belgijskim Charleroi. Wraz z trzema już zainstalowanymi układami ABB będą one stanowić największą w Europie pojedynczą sieć autobusów elektrycznych i stacji ładowania autobusów. Montaż zostanie ukończony w 2018 r. Stacje zasilą 101 elektrycznych autobusów hybrydowych Volvo obsługujących sieć transportu publicznego Walonii.

Firma ABB otrzymała trzy zamówienia na dostawę najnowocześniejszych stacji szybkiego ładowania

Fot. Stacja ładowania w Luksemburgu

ABB otrzymała również zamówienie od spółki komunalnej Värnamo Elnät na stację szybkiego ładowania autobusów, która zostanie zainstalowana w gminie Värnamo w południowej Szwecji. Dla ABB jest to pierwsza tego typu realizacja na komercyjnej linii w Szwecji.

Z kolei pierwsza stacja szybkiego ładowania autobusów ABB w Ameryce Północnej stanie w Montrealu. Będzie wykorzystywana podczas prezentacji technologii dla systemów transportowych w tym regionie. Klientem jest firma Novabus, północnoamerykański oddział Volvo Buses.

Oprócz tego, w ostatnim czasie ABB uruchomiła dwie stacje na dworcu głównym w Luksemburgu. Stacje zostaną oddane do użytku wraz z pięcioma elektrycznymi autobusami hybrydowymi Volvo.

Stacje ładowania autobusów

Fot. Stacja ładowania w Charleroi

Najnowocześniejsze stacje ładowania mają możliwość całkowicie naładować pełnowymiarowe elektryczne autobusy hybrydowe lub autobusy elektryczne. Oba typy pojazdów mogą zostać naładowane podczas postoju na przystankach końcowych. Potrzebują na to zaledwie od 3 do 6 min.

Technologia opiera się na interfejsie otwartego standardu OppCharge. Umożliwia on korzystanie ze stacji ładowania przez autobusy elektryczne różnych producentów, a tym samym uniknięcie problemów dotyczących kompatybilności.

Źródło: ABB

Zaprenumeruj Rynek Elektryczny

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

[ssba-buttons]