Elektryczna autostrada

tekst redakcyjny

tekst redakcyjny

  |  
elektryczna autostrada

Władze Hesji (Niemcy) zleciły firmie Siemens budowę napowietrznej linii zasilającej dla zelektryfikowanego transportu towarowego na 10-kilometrowym odcinku autostrady. Linia będzie dostarczała prąd hybrydowym ciężarówkom. W 2018 r. odbędzie to pierwszy test koncepcji elektrycznej autostrady (eHighway) w warunkach drogowych w Niemczech. System zostanie zainstalowany na autostradzie A5 na odcinku między węzłem Zeppelinheim/Cargo City Süd przy porcie lotniczym Frankfurt, a węzłem Darmstadt/Weiterstadt.

Firma Siemens jest odpowiedzialna za planowanie, budowę oraz utrzymanie systemu. Cały system zostanie zbudowany jako część większego projektu ELISA (zelektryfikowany, innowacyjny ciężki transport drogowy na autostradach), prowadzonego przez Ministerstwo Środowiska, Ochrony Przyrody i Bezpieczeństwa Reaktorów Atomowych (BMUB).

System eHighway jest dwa razy bardziej wydajny w porównaniu do ciężarówek z silnikami diesla. To oznacza nie tylko zmniejszoną o połowę konsumpcję energii, ale również istotne zmniejszenie zanieczyszczeń powietrza. Głównym elementem systemu jest inteligentny pantograf zainstalowany na ciężarówce o napędzie hybrydowym. Takie ciężarówki charakteryzują się zerowym współczynnikiem emisji spalin, gdy działają w ramach systemu, a przy utracie kontaktu z linią zasilającą automatycznie załączają silnik hybrydowy i od razu są gotowe do podróży na standardowych jezdniach.

Zaprenumeruj Rynek Elektryczny

 

[ssba-buttons]