Rusza konkurs „Elektryzująca Pasja”.
W styczniu 2018 roku wystartuje konkurs dla „młodych zdolnych”, uczniów szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski. Zadaniem konkursowym jest przedstawienie swojej pasji, powiązanej z techniką tj. elektrotechniką, informatyką czy telekomunikacją. Wyjątkowe hobby powinno być przedstawione w oryginalny i wyróżniający sposób, który będzie wskazywał na innowacyjność myślenia i kreatywność twórcy pracy konkursowej. Zdobywca pierwszego miejsca wygrywa nagrodę pieniężną o wartości 3000 zł, dla wszystkich uczestników konkursu przewidziane są nagrody rzeczowe.
Już po raz jedenasty firma ELEKTROTIM S.A. wraz z Polskim Stowarzyszeniem Elektroinstalacyjnym oraz partnerami społecznymi, poszukuje młodych pasjonatów techniki. Zadanie konkursowe „Elektryzującej Pasji” polega na przygotowaniu prezentacji lub filmiku obrazującego wielką pasję autora pracy.
Uczniowie mogą zgłaszać prace indywidualne, jak i grupowe (2-5 osób). Spośród zgłoszonych prac, specjalnie w tym celu powołane jury konkursowe, wybierze 15 finalistów, którzy rywalizować będą o nagrody główne i wyróżnienia.
Harmonogram konkursowy
Termin zgłaszania prac: 22 stycznia – 12 marca 2018 r.
Ogłoszenie twórców 15-tu najlepszych prac – 26 marca 2018 r.
Ogłoszenie zwycięzców, Gala Finałowa – 23 kwietnia 2018 r.
Nagrody finansowe
Nagrody dla uczniów:
1 miejsce – nagroda w wysokości 3000 zł
2 miejsce – nagroda w wysokości 1500 zł
3 miejsce – nagroda w wysokości 500 zł
Nagrody dla nauczycieli:
Dla najaktywniejszego koordynatora, który zgłosi największą ilość prac, spełniających wymogi konkursu 1000 zł
Dla koordynatora, którego uczeń zdobędzie 1. miejsca w konkursie 1500 zł
Dla koordynatora, którego uczeń zdobędzie 2. miejsce w konkursie 750 zł
Dla koordynatora, którego uczeń zdobędzie 3. miejsce w konkursie 250 zł
Idea działań społecznych
Elektryzująca Pasja jest to autorski projekt, zainicjowany w październiku 2007 r., skierowany, w początkowej fazie do uczniów technicznych szkół z Wrocławia, a następnie co roku rozszerzany o kolejne szkoły na terenie kraju. Głównym celem działań jest stworzenie młodzieży szans na zdobycie wyższych kompetencji zawodowych oraz ułatwienie jej odnalezienie się na rynku pracy, po ukończeniu szkoły. Pierwszym etapem działań była diagnoza potrzeb w szkołach. Kierując się opiniami uczniów i nauczycieli, podjęta została decyzja o realizacji konkursu którego kolejne edycje odbywają się co roku, od 11 lat.
Ideą konkursu jest zachęcenie młodych osób do aktywności i stworzenie im warunków do promocji innowacyjnych projektów. Organizatorzy stawiają sobie za cel rozwój zainteresowań zawodowych i umiejętności uczniów, który ułatwi im odnalezienie się na rynku pracy, po ukończeniu szkoły.
Partnerem konkursu Elektryzująca Pasja jest Polskie Stowarzyszenie Elektroinstalacyjne, które powstało w 2007 roku, z inicjatywy największych polskich firm elektroinstalacyjnych. Jego celem jest kształtowanie i upowszechnianie zasad etyki zawodowej i biznesowej, działania w zakresie poprawy jakości wykonywania instalacji elektrycznych oraz współpraca z innymi organizacjami w zakresie opracowania i poprawy norm dla branży elektroinstalacyjnej.
Patronem medialnym konkursu jest Rynek Elektryczny.
www.facebook.com/ElektryzującaPasja