Już po raz czwarty firma OSRAM zadba o spektakularne efekty świetlne podczas występów artystów, biorących udział w tegorocznym Konkursie Piosenki Eurowizji w Lizbonie.
Konkurs Piosenki Eurowizji to jedno z największych wydarzeń telewizyjnych na świecie, o długiej i fascynującej historii. Jesteśmy niezmiernie dumni, że po raz czwarty weźmiemy udział w tym przedsięwzięciu i zaprezentujemy dużą gamę systemów oświetleniowych w Altice Arena w Lizbonie. Indywidualnie dopasowane rozwiązania oświetleniowe naszych spółek córek, m.in. Claypaky i ADB, stworzą niepowtarzalną atmosferę, pobudzą emocje i zapewnią artystom idealne warunki podczas występów – powiedział Hans Joachim Schwabe, dyrektor generalny działu Specialty Lighting w firmie OSRAM.
Nie tylko scena zmagań konkursowych, lecz także cała Lizbona w trakcie Eurowizji będzie miejscem festiwalu barw i imponujących efektów świetlnych. Oprócz samego konkursu firma OSRAM oświetli także charakterystyczne obiekty stolicy Portugalii. Budynki przy Praça do Comércio, ratusz i zamek Castelo de Sao Jorge będą oświetlone różnymi kolorami, a pojawiające się na obiektach iluminacje będą zależeć od wyników głosowania widzów zasiadających przed telewizorami w domach. Aby wziąć udział w świetlnym głosowaniu należy pobrać i zainstalować oficjalną aplikację Eurowizji i przejść do sekcji Osram Light Voting. Gdy artyści będą śpiewać zarówno w półfinałach, jak i wielkim finale, można będzie głosować na swoich ulubionych wykonawców za pomocą interaktywnej aplikacji. W zależności od liczby punktów zdobytych przez piosenkę, charakterystyczne miejsca Lizbony będą rozświetlane odpowiednim kolorem. Niebieski będzie oznaczać, że utwór został chłodno odebrany przez widzów, zaś czerwony znajdujący się na drugim krańcu skali pojawi się wtedy, gdy wykonanie spotka się z gorącym przyjęciem.
Wszystko wskazuje na to, że w Lizbonie w dniach 8-12 maja będziemy świadkami mieszanki spektakularnego oświetlenia oraz olśniewających występów i niesamowitych emocji. Portugalia, gospodarz 63. Konkursu Piosenki Eurowizji, zaprezentuje telewizyjne ekstrawaganckie wydarzenie nawiązujące do tematyki morskiej. Oficjalny slogan brzmi “All Aboard!” (Wszyscy na pokład!), a do konstrukcji sceny zostaną wykorzystane marynistyczne symbole. Pierwszy półfinał odbędzie się 8 maja, a drugi – 10 maja. Następnie finaliści pojawią się na scenie 12 maja.
Podobnie jak w ubiegłym roku, osobą odpowiedzialną za oprawę imprezy jest niemiecki projektant oświetlenia Jerry Appelt.