Prawie 20 przedsiębiorstw przemysłowych, w tym Rittal i Siemens AG, należy do nowej globalnej organizacji „MindSphere World”, założonej z myślą o użytkownikach chmurowego, otwartego systemu operacyjnego IoT MindSphere. Celem organizacji jest zbudowanie ekosystemu opartego na MindSphere o międzynarodowym zasięgu. Ponadto organizacja ma wspierać poszczególnych członków w opracowywaniu i optymalizacji rozwiązań IoT na MindSphere oraz w pozyskiwaniu nowych rynków w dobie cyfrowej gospodarki.
Nowo powstała organizacja stworzy wszystkim członkom możliwość współdziałania i będzie napędzać rozwój IoT z MindSphere poprzez kumulację kompetencji. W przypadku Rittal będą to kompetencje w dziedzinie skalowalnych i bezpiecznych infrastruktur IT typu Edge, dzięki którym przedsiębiorstwa bardzo szybko zbudują dodatkową moc obliczeniową w nowoczesnych środowiskach produkcyjnych.
Utworzenie MindSphere World jest kolejnym ważnym krokiem w kierunku rozpowszechnienia na całym świecie ekosystemu MindSphere jako otwartej platformy IoT. Obszerny know-how i oferta wszystkich partnerów w MindSphere World otwierają przed użytkownikami zupełnie nowe możliwości w cyfryzacji – podkreśla Klaus Helmrich, członek zarządu Siemens AG.
Chcemy ugruntować i rozwijać globalny ekosystem bazujący na MindSphere w społeczności złożonej z firm różnej wielkości, działających w przemyśle i IT oraz w ramach startupów. W tym celu członkowie organizacji łączą się, najpierw w Niemczech, a w następnie na płaszczyźnie międzynarodowej w MindSphere World – mówi Jan Mrosik, przewodniczący zarządu MindSphere World i CEO Siemens-Division Digital Factory.
Otwarta struktura MindSphere pomaga w niezależnej od producenta integracji maszyn i urządzeń oraz w tworzeniu aplikacji. W ramach MindSphere World członkowie mogą dyskutować ze sobą o tym, jak destrukcyjne technologie zmieniają gospodarkę i jakie mogą z tego wynikać możliwości biznesowe dla rozwiązań na bazie IoT. Ponadto opracowane zostaną wytyczne dla standardów związanych z budową globalnego ekosystemu oraz powstanie możliwość interoperacyjności między różnymi rozwiązaniami opartymi na MindSphere.
Usługi serwisowe dla Predictive Maintenance
Rittal stosuje MindSphere w klimatyzatorach Blue e+, które połączone są z siecią. Integracja urządzeń realizujących założenia Przemysłu 4.0 z Siemens MindSphere umożliwia ukierunkowaną analizę danych. W przyszłości na tej podstawie zostaną opracowane usługi serwisowe związane z konserwacją i utrzymaniem klimatyzatorów w znaczeniu Predictive Maintenance.
W porównaniu z serwisowaniem okresowym, konserwacja dopasowana do potrzeb pozwala obniżyć koszty i jednocześnie zwiększyć dostępność danych. W skład zaprezentowanego rozwiązania wchodzi także optymalizacja trasy, jaką należy pokonać, aby naprawić usterkę. Ponieważ dane z urządzenia na platformie IoT są zawsze dostępne i aktualne – pracownik może od razu zabrać ze sobą odpowiednią część zamienną.