Organizacje branży elektrotechnicznej stworzyły Kodeks Dobrych Praktyk. Zawiera on sześć kluczowych punktów, dotyczących działalności podmiotów na rynku. Kodeks zobowiązuje do przestrzegania zasad uczciwej konkurencji. Niedozwolone jest: prowadzenie tzw. czarnego PR, bezpośrednie premiowanie sprzedawców, dystrybutorów i sklepów za sprzedaż określonych marek, wpływanie na podmioty i instytucje prowadzące badania na rynku, wprowadzanie w błąd klienta przez umieszczenie fałszywych informacji o produktach. Sprzedawcy internetowi powinni przestrzegać takich samych zasad jak inni sprzedający, przede wszystkim zapewnić rzetelną informację o produkcie czy obowiązujących stawkach VAT.
Dokument został podpisany 8 czerwca br. podczas obchodów 25-lecia Polskiej Izby Gospodarczej Elektrotechniki przez następujące organizacje: PIGE, SHE, PZPO, Pol-lighting, ceced Polska.
Podpisane na Państwa oczach porozumienie w formie Kodeksu Dobrych Praktyk Branży Elektrotechnicznej jest dobrym początkiem integracji naszej branży i krokiem ku wspólnemu rozwiązywaniu trudności rozwojowych – powiedział Janusz Nowastowski, dyrektor biura PIGE.
Zaprenumeruj Rynek Elektryczny