Ruszyła ogólnoświatowa kampania Philipsa

tekst redakcyjny

tekst redakcyjny

  |  

W przeddzień tegorocznego Światowego Dnia Wzroku (12 października) Philips Lighting zorganizował konferencję prasową na temat wpływu oświetlenia na wzrok i samopoczucie.

Podczas spotkania przedstawiono wyniki globalnych badań przeprowadzonych przez firmę Philips Lighting na temat poziomu świadomości, jak duży jest wpływ światła na zdrowie i samopoczucie, a zaproszeni eksperci (dr Piotr Woźniak -okulista, Paweł Morawski – dr nauk fizycznych) opowiedzieli, na jakie parametry zwracać uwagę wybierając w sklepie żarówkę LED i jakimi zasadami kierować się dopasowując oświetlenie do różnych życiowych aktywności (praca, nauka, relaks), ze szczególnym uwzględnieniem wieku (40-latek potrzebuje 2-3 razy więcej światła niż 20-latek, aby tak samo sprawnie i w koncentracji wykonać to samo zadanie). Omówiono też konsekwencje mogące pojawić się w przypadku długotrwałego korzystania z produktów LED o niewłaściwych parametrach.

Twarzą edukacyjnej części kampanii jest Katarzyna Bosacka, autorka programów z cyklu „Wiem, co jem”, „Wiem, co kupuję”, której szczególnie bliski jest wątek dobrego jakościowo oświetlenia dla dzieci i młodzieży.

Konferencja z okazji rozpoczęcia kampanii Philipsa. Od lewej: Bogdan Rogala, prezes Philips Lighting oraz Katarzyna Bosacka, dziennikarka

Z badań Philips Lighting wynika, że w porównaniu z rówieśnikami polskie dzieci i młodzież spędzają najwięcej czasu na odrabianiu lekcji w domu. Światło złej jakości (niejednolite, migoczące, o nieodpowiedniej temperaturze barwowej) może skutecznie przeszkadzać w nauce, obniżając koncentrację i wywołując rozdrażnienie.

Tematyka kampanii i wyniki badań nabierają szczególnie mocnego wydźwięku w kontekście szacunków Światowej Organizacji Zdrowia, która przewiduje, że do 2050 roku co druga osoba na świecie będzie krótkowzroczna, a obciążenie naszych oczu jest coraz większe, bo spędzamy więcej czasu w pomieszczeniach przed monitorami komputerów i innych inteligentnych urządzeń. Warto więc dbać nie tylko o sprawność fizyczną i prawidłową wagę, ale także o komfort oczu – z pełną świadomością, jak bardzo polegamy na naszym wzroku w codziennym życiu.

O kampanii

Kampania ma zasięg ogólnoświatowy, ale to właśnie Polska jest pierwszym rynkiem, na którym będą prowadzone działania edukacyjne. Emisja spotu telewizyjnego ruszyła 7 października. Kampania wsparta jest działaniami w Internecie (content marketing, zasięgowa kampania bannerowa, YouTube, media społecznościowe), a także działania in-store w największych spożywczych sieciach handlowych oraz DIY (m.in.: Castorama, Biedronka, Carrefour, Auchan, E. Leclerc, Selgros). Od 7 października przez 6 tygodni w 120 sklepach na terenie całej Polski w wyborze odpowiedniego oświetlenia będą pomagali wyszkoleni doradcy oświetleniowi.

Za zakup mediów odpowiedzialny jest dom mediowy Havas, za kreacje digitalowe agencja The Digitals. Produkcją polskiej wersji spotu zajęła się agencja Walk. Za przygotowanie treści edukacyjnych, wsparcie koncepcyjne i działania PR odpowiada Empty Room.

O produktach

Wszystkie żarówki LED Philips są przetestowane laboratoryjnie i spełniają wszystkie wymagane normy (w tym normę bezpieczeństwa fotobiologicznego). Najbardziej popularne modele żarówek LED Philips:

  • Philips LED A60 – najpopularniejsza żarówka LED w tej linii
  • Philips LED A60 (mleczna) – żarówka LED o klasycznym i dobrze znanym kształcie
  • Philips LED A60 typu clear filament – widoczne żarniki zaprojektowano z myślą o znakomitymwyglądzie żarówki, niezależnie od tego, czy jest ona włączona czy wyłączona
  • Philips LED GU10 spot – najpopularniejsza żarówka LED punktowa w swojej linii

 

Linki do materiałów video:

 

[ssba-buttons]