Odnotowane wyniki za I półrocze uznajemy za bardzo dobre. Grodno pod kątem sprzedażowym rozwija się dużo szybciej niż rynek. Za nami udany okres, w którym istotnie rozbudowaliśmy nasza Grupę, obejmującą obecnie również sieci hurtowni BARGO i El-Corte. Łącznie posiadamy już 80 oddziałów w całej Polsce, co plasuje nas w czołówce podmiotów z branży. Oczekujemy dalszego, konsekwentnego wzrostu wyników, który w najbliższych latach powinien wprowadzić nas na podium krajowych spółek elektrotechnicznych – powiedział Andrzej Jurczak na konferencji prasowej w dniu 22 listopada br.
W I półroczu (kwiecień-wrzesień) roku obrotowego 2017/18 spółka zwiększyła przychody o 24% rdr do 195,8 mln zł oraz zysk netto o 5% rdr do 1,6 mln zł. Biorąc pod uwagę tempo rozwoju Grodno jest w stanie osiągnąć roczny obrót 400 mln zł, co może dać planowane 3. miejsce w branży.
Założenia dotyczące najbliższej przyszłości Grodno zostały ujęte w strategii na lata 2017-2020, opublikowanej w sierpniu br. Zgodnie z jej założeniami, Spółka stawia na kompleksowość oferty, planując przede wszystkim rozwój takich segmentów jak oświetlenie LED, fotowoltaika, elektronarzędzia, HVAC oraz marki własnej. Dużą uwagę poświęca również najnowszym technologiom związanym z automatyką budynkową i przetwarzaniem danych, a także specjalistycznym usługom audytowym, projektowym i inżynieryjnym. Dynamicznie rozwija również internetowy kanał dystrybucji B2B, który do 2020 r. generować ma 35% skonsolidowanych przychodów Grupy.
Stawiamy na kompleksowość i unikalność oferty, tak aby móc towarzyszyć naszym odbiorcom na każdym etapie realizowanych przez nich inwestycji budynkowych. Poza bogatym doświadczeniem związanym z klasyczną dystrybucją, posiadamy olbrzymi know-how w zakresie dostarczania specjalistycznych zaawansowanych rozwiązań i usług, które generują dla klienta dużą wartość dodaną. Dostrzegamy w takich usługach duży potencjał i w takim kierunku chcemy się rozwijać – powiedział prezes.
Wśród planów na najbliższe kwartały zarząd Grodna wymienia również dalszą ekspansję sieci dystrybucyjnej, która zachodzić może m. in. poprzez konsolidację rynku i przejęcia dobrze prosperujących podmiotów z branży. Zakładany jest również rozwój modelu franczyzowego, udział w nowo utworzonych spółkach zależnych, a także uruchamianie nowych oddziałów własnych.