Elektromobilność to rewolucja, która dzieje się na naszych oczach. Stacje ładowania pojazdów elektrycznych przestają być już tylko ciekawostką i zaczynają na trwale wrastać w polski krajobraz. Ładowanie pojazdów elektrycznych przy sklepach, galeriach handlowych, biurach, oraz przy autostradach i drogach szybkiego ruchu będzie w najbliższym czasie szybko zyskiwało popularność.
Wyzwaniem na dziś jest nie tylko masowa produkcja samochodów elektrycznych, ale dynamiczny rozwój koniecznej infrastruktury, szczególnie stacji ładowania.
Firma Beha-Amprobe wprowadza do swojej oferty w Polsce testery do stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Przyrząd EV-520 dedykowany jest przede wszystkim technikom z branży paliwowo-energetycznej, którzy dzięki niemu mogą uzyskać dostęp do gniazd stacji ładującej, aby wykonać testy bezpieczeństwa i testy funkcjonalne, symulując obecność pojazdu elektrycznego.
Zgodnie z planami i prognozami Ministerstwa Energii, do 2020 r. ma powstać 400 szybkich punktów ładowania samochodów elektrycznych i 6 tys. publicznie dostępnych punktów o „normalnej” mocy.
Testery serii EV-520 są zaprojektowane również do napraw i rozwiązywania pojawiających się problemów technicznych. Zestaw adapterów umożliwia przeprowadzanie testów w połączeniu z odpowiednimi przyrządami testującymi, takimi jak tester instalacji (na przykład seria BEHA-Amprobe ProInstall) czy mierniki zakresów (na przykład ręczne oscyloskopy serii Fluke 120B Industrial ScopeMeter).
Za pomocą zestawu adapterów stacje ładowania mogą być testowane zgodnie z normami IEC / EN 61851-1 i IEC / HD 60364-7-722.
Główne cechy urządzeń Beha-Amprobe z serii EV-520:
- Przyrząd odpowiedni do stacji ładowania pojazdów z trybem ładowania 3.
- Łączniki EV dla typu 2 i typu 1.
- Wstępny test PE – przy tej funkcji bezpieczeństwa przewód PE będzie testowany pod kątem możliwego występowania niebezpiecznego napięcia względem ziemi.
- “Symulacja kabla” i “Symulacja pojazdu” – dzięki odpowiednim przełącznikom technik może symulować różne bieżące możliwości kabli ładujących, jak również różne stany ładowania pojazdu.
- Oddzielne wskazanie fazy za pomocą trzech lampek LED dla łatwego sprawdzenia, czy obecne jest napięcie.
- Zaciski pomiarowe L1, L2, L3, N i PE do podłączenia urządzenia testowego, takiego jak tester instalacyjny, w celu przeprowadzenia testów bezpieczeństwa i testów funkcjonalnych.
- Gniazdo sieciowe zapewniające możliwość podłączenia zewnętrznego obciążenia w celu sprawdzenia czy licznik energii elektrycznej działa w odpowiedni sposób.
- Symulacja błędów (m.in. błędu uziemienia).
- Zaciski dla sygnału wyjściowego CP w celu sprawdzenia komunikacji między adapterem (czyli symulowanym pojazdem elektrycznym) a stacją ładującą (parametr ten można zmierzyć za pomocą skopometru).
- Stopień ochrony IP 54 przed pyłem i wodą rozpryskową.
RE na podstawie materiałów BEHA AMPROBE