Współpraca OSRAM z organizatorem Konkursu Piosenki Eurowizji to już tradycja. Po raz piąty z rzędu rozwiązania oświetleniowe należącej do OSRAM firmy Claypaky będą oświetlać scenę konkursu, co zapewni niezwykłe doznania widzom i artystom.
Tegoroczny Konkurs Piosenki Eurowizji odbędzie się w stolicy Izraela – Tel Awiwie, od 14 do 18 maja 2019 roku. Większość ruchomych głów oświetlających scenę w Międzynarodowym Centrum Kongresowym została dostarczona przez firmę Claypaky.
Cieszymy się, że również w tym roku jesteśmy oficjalnym partnerem oświetleniowym Konkursu Piosenki Eurowizji. Nasze rozwiązania oświetleniowe zostaną indywidualnie dostosowane do tegorocznej imprezy tak, aby wszystkie użyte efekty świetlne nie tylko zapewniły doskonałe warunki podczas prezentacji piosenek, ale stworzyły fantastyczną i niepowtarzalną atmosferę – mówi Gunnar Eberhardt, szef działu oświetlenia architektonicznego i scenicznego w firmie OSRAM.
Festiwal Piosenki Eurowizji jest największym na świecie wydarzeniem telewizyjnym. Do konkursu zgłosiły się 42 kraje, w tym Polska. Nasz kraj w tym roku był reprezentowany przez zespół wokalny Tulia, wykonujący muzykę folkową.
Hasłem przewodnim 64. Konkursu Piosenki Eurowizji jest „Dare to dream” („Odważ się marzyć”), idealnie pasujące do motto firmy Claypaky – „Feel the Vibe” („Poczuj klimat”). Gospodarzami widowiska są: supermodelka Bar Refaeli oraz osobowości telewizyjne: Lucy Ayoub, Erez Tal i Assi Azar. Podczas konkursu firma OSRAM pomoże stworzyć wyjątkowe widowisko i wywołać niezwykłe emocje dzięki skutecznym rozwiązaniom oświetleniowym firmy Claypaky.
Czytaj Informacje z rynku oświetleniowego
Widowisko z setkami opraw oświetleniowych firmy OSRAM
W wyniku współpracy z projektantami oświetlenia, Ronenem Najarem i Dakarem Azulayem, firma Claypaky stworzyła wyjątkową oprawę świetlną, która stanowi istotną część spektakularnego pokazu na scenie konkursu. Setki opraw zostały ponownie dostarczone przez innowacyjną spółkę córkę firmy OSRAM. To jedna z czołowych światowych marek w obszarze rozwiązań oświetleniowych stosowanych podczas dużych imprez rozrywkowych.
Wprowadzona w 2019 roku „ruchoma głowa” Claypaky Sharpy Plus ze zintegrowaną lampą wyładowczą firmy OSRAM to jedno z najważniejszych urządzeń na scenie głównej. W pełni hybrydowe światło z mocną lampą OSRAM Sirius HRI 330W X8 łączy punktowy tryb pracy („spot”) i strumień światła o ograniczonym kącie świecenia („beam”), oferując jednorodną projekcję i imponującą ilość światła. W obu trybach pracy można wykorzystać cały zakres ogniskowej soczewek (3° do 36°), co pozwala na pokazanie wykonawców w idealnym świetle.
Ponadto zostały użyte reflektory Claypaky Axcor 600 ze zintegrowaną technologią SSL. W zależności od wersji silny moduł LED o mocy 500 W umieszczony w uniwersalnej oprawie emituje strumień świetlny o jasności aż 28 000 lumenów i temperaturze barwowej do 6500 K. Domknięciem koncepcji oświetlenia zajmuje się model Unico z rodziny Scenius, a produkt Sharpy Wash jest stosowany poza sceną jako uzupełnienie oświetlenia firmy Claypaky.
Wykorzystane w tym roku oprawy oświetleniowe marki Claypaky, dzięki wszechstronnym możliwościom oświetlenia zapewniają swobodę przy projektowaniu oprawy świetlnej. Dzięki znakomitym produktom zapewniającym światło najwyższej jakości i szeroką gamę efektów, zagwarantujemy niepowtarzalne doznania wizualne – mówi Dakar Azulay, projektant oświetlenia. Razem z Ronenem Najarem, kolegą z zespołu projektantów oświetlenia, po raz pierwszy weźmie udział w pracach przy konkursie. Oprócz produktów firmy Claypaky system oświetlenia zostanie wyposażony w oprawy innych marek, takich jak BMFL firmy Robe, z technologią lamp spółki OSRAM.
Niezwykłe kompozycje świetlne poza sceną konkursu
Z dala od sceny zabytki Tel Awiwu są również rozświetlone jasnymi kolorami. W tym roku reflektory firmy OSRAM oświetląją prawie całą dzielnicę Old Jaffa. Słynne budynki, takie jak wieża zegarowa i kościół św. Piotra z czasów Imperium Osmańskiego, są oświetlone różnymi barwami. To samo dotyczy Międzynarodowego Centrum Kongresowego, w którym odbywa się Konkurs Piosenki Eurowizji. Kolory, jakimi będą rozświetlone budynki, wybierają widzowie za pomocą oficjalnej aplikacji Konkursu Piosenki Eurowizji. Korzystając z opcji głosowania świetlnego firmy OSRAM, fani mają możliwość zagłosowania na każdego artystę podczas dwóch półfinałów i finału. Do każdego z przyznawanych punktów, od 1 do 12, przyporządkowany jest konkretny kolor. Średnia wartość wszystkich oddanych głosów daje wynik końcowy, tzn. kolor, który zostanie użyty do podświetlenia zabytków. Wyniki głosowania są więc od razu widoczne w mieście, a za pośrednictwem kamer internetowych – również na całym świecie.
Więcej informacji na temat Konkursu Piosenki Eurowizji 2019 można znaleźć na stronie www.osram.com/esc, a informacje o oświetleniu firmy OSRAM dla przemysłu rozrywkowego są dostępne na stronie www.osram.com
Stoisko OSRAM w Eurowizyjnej Wiosce
Park Charles Clore w południowo-zachodniej części Tel Awiwu podczas tegorocznego Konkursu Piosenki Eurowizji jest miejscem spotkań fanów. To właśnie tam, na plaży, powstała Wioska Eurowizyjna. Oprócz transmisji na żywo prezentowanej na dużych ekranach, w strefie fanów znajduje się scena, na której występuje wielu artystów i DJ-ów. Stoisko firmy OSRAM jest usytuowane w samym centrum wioski. Na odwiedzających czekają liczne niespodzianki i atrakcje, w tym możliwość wygrania ośmiu biletów na półfinały i finał konkursu. Można również przetestować okulary OSRAM Chronogy Eyewear i dowiedzieć się więcej o technologii HCL. Okulary do światłoterapii wykorzystują biologiczne efekty światła, zwiększają wydajność funkcjonowania organizmu ludzkiego i pozwalają się odprężyć. Dzięki stosowaniu okularów OSRAM Chronogy Eyewear można zminimalizować zjawisko „jet lag”, czyli zakłócenia naturalnego rytmu dnia i nocy po dalekich podróżach lotniczych.
Więcej informacji na temat okularów OSRAM Chronogy Eyewear można znaleźć tutaj: https://osram.com/cb/chronogy/
Fot. OSRAM
RE
Zaprenumeruj Rynek Elektryczny. Zobacz więcej