W minionym roku wrocławska spółka TIM osiągnęła rekordowe wyniki ze sprzedaży.
Końcówka roku i cały miniony 2016 r. dla jednego z największych dystrybutorów materiałów elektrotechnicznych w Polsce były szczególnie udane, pomimo słabszej o 14 proc. niż rok wcześniej produkcji budowlano-montażowej.
W grudniu ub.r. przychody TIM-u ze sprzedaży osiągnęły wartość 53,42 mln zł i były o prawie 15 proc. większe niż rok wcześniej.
Po raz pierwszy też w swej długiej działalności spółka może pochwalić się obrotami powyżej 600 mln zł (619,88 mln zł). Wyniki te były o 16 proc. lepsze w porównaniu z rokiem 2015.
Blisko 70 proc. przychodów ze sprzedaży (433,05 mln zł) pochodziło z kanału e-commerce. Oznacza to wzrost o ponad 21 proc. w stosunku do 2015 r. Sam grudzień 2016 r. okazał się dla TIM-u lepszy od poprzedniego o 17,4 proc. (36,38 mln zł).
– Tak jak zapowiadaliśmy, rok 2016 nie obfitował w duże zmiany, lecz był czasem stabilizacji TIM-u w nowym modelu biznesowym – podsumowuje Artur Piekarczyk, członek zarządu i dyrektor ds. handlu TIM SA. – Czasem, w którym osiągnęliśmy pełną sprawność i mogliśmy skupić się na zdobywaniu nowych klientów, dla których to e-commerce jest kanałem pierwszego wyboru. Stale poszerzaliśmy także ofertę asortymentową, by nasi klienci byli pewni, że mają dostęp do najszerszej oferty artykułów elektrotechnicznych w Polsce w dowolnie wybranym miejscu i czasie. To wszystko przełożyło się na najwyższe w niemal 30-letniej historii firmy obroty i pozwala z optymizmem spoglądać na rok 2017 – komentuje Artur Piekarczyk.
Zaprenumeruj Rynek Elektryczny