Od lat jedną z przewodnich praktyk w FEGIME jest dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z krajów członkowskich. Networking jest wpisany w swoiste DNA grupy FEGIME. Wiele projektów na poziomach krajowych rozwinęło się dzięki pozytywnym przykładom z innych krajów.
Taka wymiana doświadczeń często zmienia myślenie i otwiera nas na nowe pomysły, które wdraża się łatwiej znając rezultaty z krajów, które już przetestowały je w praktyce – mówi Marta Kulza (FEGIME Polska).
W ostatnich tygodniach hurtownicy FEGIME Polska złożyli wizytę w FEGIME Denmark, które dołączyło do FEGIME w tym roku.
To było bardzo ciekawe doświadczenie – mówi Andrzej Jurczak (Grodno). Mieliśmy możliwość obejrzenia interesujących rozwiązań automatyki magazynowej, w tym rzadko stosowanego automatycznego magazynu paletowego. Koledzy z Danii w ciekawy sposób przedstawili historię tworzenia biznesu w internecie oraz zaprezentowali automatyzację procesów w punktach sprzedaży.
Każde innowacyjne działanie w grupie FEGIME, zarówno z dziedziny logistyki jak i handlu czy opracowania systemu szkoleń umożliwia innym krajom czerpanie z tych doświadczeń – mówi Marian Nowak (Nowa Elektro). Takim przykładem była wizyta FEGIME Norge w magazynie centralnym Nowa Elektro.
Na poziomach central również możliwa jest wymiana dobrych praktyk, takie spotkania ostatnio miały miejsce między FEGIME Polska a FEGIME España i FEGIME Portugal.
Każda organizacja krajowa ma swój wypracowany sposób pracy na rynku, jednakże pewne zakresy działania mamy wspólne, a więc możemy wspierać się w zakresie wymiany procedur zarządzania w grupie. Niektóre projekty z zakresu IT realizujemy równocześnie w kilku krajach FEGIME i dlatego ogromną wartością dodaną jest możliwość porównania założeń oraz ich zweryfikowania już na początku projektu, to oszczędza czas i koszty – dodaje Marta Kulza.
W grupie młodego pokolenia, Fegime Future, dzielenie się doświadczeniami z poziomu hurtowni oraz praca zespołowa nad nowymi projektami jest na porządku dziennym. Projekty europejskiej identyfikacji wizualnej, Akademii FEGIME oraz FEGIME Day – powstały właśnie w wyniku networkingu, a więc połączenia pomysłów i doświadczeń z wielu krajów. W przygotowaniu są kolejne projekty oparte na rozwijaniu obecności FEGIME w świecie cyfrowym, co jest domeną młodego pokolenia.
Dla nas komunikacja za pomocą internetu poprzez liczne aplikacje lub media społecznościowe to codzienność. Od najmłodszych lat jesteśmy częścią świata cyfrowego, ponieważ dorastaliśmy w erze szybkiej transformacji technologicznej – mówi Paweł Srokowski (Kopel – FEGIME Future)
W FEGIME to właśnie młode pokolenie hurtowników jest najlepszym promotorem wdrażania nowych technologii w codziennej działalności swoich firm.
Wymiana najlepszych praktyk w chwili obecnej daje nam przewagę i przyśpieszenie, ale warto pamiętać, że rozwój technologii i transformacja naszej branży również przyśpiesza. Być może niedługo to będzie niezbędny element do osiągnięcia sukcesu – podsumowuje Marta Kulza.
Artykuł ukazał się w nr 2/2018 Rynku Elektrycznego