TIM SA, największy w Polsce dystrybutor materiałów elektrotechnicznych, przyjął strategię średnioterminową spółki na lata 2019-2021. Jej głównym celem jest zwiększenie wartości TIM SA i osiągnięcie do 2021 roku rocznych przychodów na poziomie co najmniej 1 miliarda złotych oraz rentowności EBITDA nie niższej niż 3,6%.
Aby go zrealizować, spółka będzie równolegle rozwijać się w funkcjonującym od ponad 5 lat hybrydowym modelu sprzedaży artykułów elektrotechnicznych (połączenie technologii e-commerce z wiedzą i doświadczeniem pracowników sieci sprzedaży) i tworzyć alternatywne modele handlu materiałami technicznymi, które do 2021 r. mają wygenerować powyżej 10% obrotów TIM-u.
Nasze wyniki za 2018 rok wyraźnie potwierdzają, że hybrydowy model biznesowy sprawdza się, przynosząc co roku kolejne rekordy poziomu przychodów ze sprzedaży. Chcemy zatem w pełni go wykorzystać, tak aby stanowił punkt wyjścia do dalszego rozwoju spółki – wyjaśnia Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA.
Ekspansja geograficzna i produktowa, zwiększenie efektywności i rentowności sprzedaży (m.in. poprzez polepszenie i unowocześnienie serwisu dla klientów) oraz wzrost świadomości marki mają zaowocować średniorocznym wzrostem przychodów o ponad 5% powyżej poziomu inflacji.
Równolegle TIM planuje rozwijać handel w modelach alternatywnych:
- dropshippingu (aktywnym – z wykorzystaniem zewnętrznych platform handlowych do sprzedaży oferty TIM-u, pasywnym – udostępniając platformę TIM.pl zewnętrznym sprzedawcom),
- marketplac,
- B2B2C.
Modele alternatywne pozwolą TIM-owi dotrzeć do nowych klientów, a także pozyskać ich do modelu hybrydy.
Kto stoi w miejscu, ten się cofa. Dlatego jesteśmy gotowi na rozwój, kolejne zmiany i zwiększenie skali działalności. Naszą siłą, bez której nie stawialibyśmy sobie kolejnych ambitnych celów, jest wyjątkowa kultura organizacyjna TIM-u, oparta na współpracy i długoterminowej perspektywie – dodaje Krzysztof Folta.
RE